Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

donderdag 1 december 2011

Grote Stappen Snel Thuis deel 7

Het is me eindelijk gelukt om leuke, a-symetrische bloemen te tekenen. Deze heb ik op verschillende formaten uitgeprint. Verschillende vellen papier aan elkaar geplakt want sommige bloemen waren heul groot en uitgeknipt. Vanavond heb ik ze op stof getekend met witte stift en willekeurig op het quilt gelegd.

De grootste bloem, de blokgrootte was 16 inch, het formaat van de bloem weet ik niet maar die was dus kleiner dan de blokgrootte, zit nu voor de helft vast. Ik appliqueer het met de hand en dat valt nogal tegen. Je moet een behoorlijke lap stof in je linkerhand houden, je applique ondersteunen en tegelijk je linkerhand mobiel genoeg houden om je duim te verplaatsen.

Heb de eerste bloem met allemaal applique-spelden vast gezet en de anderen met een veiligheidsspeld. De overige bloemen zitten vast om ze op hun plaats te houden. Steeds opnieuw het quilt uitleggen om de goede plaats voor een bloem bepalen zie ik niet zo zitten. De volgende bloem ga ik vast zetten met meer veiligheidsspelden  want de aplique-spelden vallen er steeds uit. Wat erg lastig is met zo'n groot quilt want ze vallen natuurlijk ergens in een plooi waar je ze nooit vindt totdat je op staat en ze op de grond vallen. Even kijken dus hoe het met veul veiligheidsspelden gaat.

Nu ga ik weer eventjes verder met steekjes zetten voordat ik ga slapen. Ik wil de top voor volgende week donderdag hebben en als ik blijf zitten neuzelen dan gaat dat niet gebeuren.

3 opmerkingen:

  1. Ik ben heel benieuwd hoe het er uit gaat zien.
    Heb je deze quilt zelf verzonnen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan het even niet helemaal meer volgen, daardoor wordt ik des te nieuwsgieriger.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben erg benieuwd hoe die gaat worden,snel doorwerken hoor dan donderdag dubbelen.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen