Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

vrijdag 16 september 2011

Farmers Wife QAL deel 9

13 Buckwheat
Deze week heb ik er 2 blokjes uit weten te persen. De stukjes van buckwheat werden aan elkaar vastgezet en onder begeleiding van woordgebruik waar m'n eigen oren van stonden te klapperen, net zo snel weer uitgehaald. Ik heb op een gegeven moment alles maar genummerd en bestickerd en vastgeprikt op piepschuim. De foundationpiecingdinges kreeg dezelfde behandeling. Dacht daarmee geweldig handig te zijn maar heb het nog gepresteerd om delen verkeerd aan elkaar te zetten. Frustratie was troef en het blok heeft zelfs vliegles gehad. Met enig doorzettingsvermogen is het gelukt dit blok correct in elkaar te zetten. Blok 18 was piece-of-koekje. (haaaa het valt me nu op dat het een halve slag gedraait zou moeten worden maar dat gaat niet gebeuren, lekker puh. Genaaid is genaaid en gepost is gepost)

18 Century of progress
Dat ze desondanks op de foto eruit zien alsof ze flink scheef en beroerd in elkaar zitten heeft te maken met mijn fotografeerkunsten die te wensen over laten. Ik had m'n bedenkingen over al dat rood in 1 blokje maar ik ben er, net zoals de bruin-oranje combinatie, erg tevreden mee.

88 blokken te gaan (woeiii wat een mooi getal!)


8 opmerkingen:

  1. MOOOI ! ScHITTEREND !
    En dit bruin/oranje combinatie is een absoluut "winner" ;>)
    (toch zie ik dit paars/oranje op de foto)

    Oef, ik ben juist enige blokken aan het naaien. Die zal ik vanavond berichten... (wish me luck!)

    Tot dan ;>)
    XOXOXOXOXOXOXO
    NADINE

    (hoe komt dat ik Marga's blog niet kan bereiken???)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou niet te zien hoor dat er rare woorden zitten in het blokje! Ze zien er goed uit hoor!Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dacht al, hoort blokje 18 zo, maar het boek ligt boven. Bij jouw hoort het blokje gewoon zo, dat noemen ze geloof ik een eigen draai aan je werkstuk geven.
    Je 13 blokje met al dat roze/rood vind ik echt een plaatje. Mag zulke combinaties graag zien hoor.
    Succes {hopelijk gaan ze een stuk makkelijker} met de volgend blokjes.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je blokjes zijn mooi. Maar je Tweets vind ik echt het einde. Zo'n enige BOM.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Both are lovely and there is that nice brown fabric. I have the orange one too! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve blokjes, Kathinca. Ik ben zo blij dat je hebt doorgezet. :) Prachtig kleurtjes! Ik hoop dat 't wat makkelijker gaat, want zo is het niet het fijnste... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi, Kathinca! I love yours blocks! The colors are perfects! Thanks for your words to my embrondery! Good week! A big hug!

    BeantwoordenVerwijderen