Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

dinsdag 6 september 2011

62 Holly Hill

Klik voor een vergroting
Het kan aan mij liggen maar het lijkt wel of het huis helemaal scheef is. Het torentje er scheef op staat, het dak schuin afloopt en de ramen er nog steeds niet recht in zitten.

Dit blok stond bij mijn favorieten maar inmiddels staat het van alle blokken van de Home Sweet Home op de laatste plaats. Mijn hemel wat een draak om te maken. Op een gegeven moment leek het of er niks goed ging. Het enige wat soepeltjes ging waren de sterretjes, de maan, de hulstblaadjes en de vaas. De vaas had ik veel meer moeilijkheden mee verwacht.

Dit huis laat ik voorlopig zoals die is. Ik ga de andere blokken ernaast leggen en zien of het huis als geheel me stoort. Het lijkt nu wel of ik niks mooi vind en helemaal geen plezier gehad heb in dit blok maar dat is ook niet waar. Ik heb heul veul lol gehad met de biastapemaker. De stofjes lagen ook zo bij elkaar en ben ik heel tevreden over. Alleen het geheel daar kan ik over blijven zeuren. De enige conclusie die ik trek is dat Holly Hill met vliegende vaart wordt doorgezapt. Blok 7 ligt al op me te wachten om vastgezet te worden. Hierna nog 2 huizen te gaan joepie!!!!

Deze laatste loodjes zijn écht zwaar.

Edit:  Heb zonet de 6 blokken even bij elkaar gelegd. Blok 6 ís scheef maar dat valt minder op als het tussen de overige blokken ligt. Stiekem vind ik ze, nu ik ze bij elkaar gezien heb, wel erg mooi. Op naar blok 7, 8 en 9.

9 opmerkingen:

  1. Och meisje, ik denk dat je u wat suf aan het kijken zijt op je huis.
    Kan dat niet? ;-)
    Je hebt er zoveel tijd en werk en energie in gestopt en soms heb je dan dat je van alles begint te zien dat er niet is.
    Je blok is toch wel super geslaagd zeker?
    En eerlijk? Ik vind persoonlijkheid en ergens een onzuiver ietsje net de pracht van je werk.
    Alle, miesje preciesje...
    op naar de volgende...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig vind je ze samen wel mooi, dat is immers waar het om gaat.
    Blijf maken wat je leuk vindt, 't is een hobby geen plicht. Ik probeer die foutjes te zien als leermomenten, zou het bij een volgende quilt beter gaan?
    Succes en ik hoop dat je meer plezier beleeft aan de andere blokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij ligt het aan jou, ik zie geen scheef huis hoor, ik vind hem erg leuk ! ! !
    Je moet de quilt in zijn geheel zien, volgens mij valt het allemaal reuze mee en anders moet je maar denken het is handwerk.

    Succes met de volgende blokken ik ben benieuwd hoe het geheel eruit komt te zien.

    Fijne avond Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, Du hast ja wieder so einen schönen Häuserblock gemacht, auch dieser ist Dir super gelungen. Ich würde gerne alle Häuser Blocks auf einem Bild sehen, das sieht zusammen bestimmt toll aus.
    LG
    Cattinka - Katrin W.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het een heel leuk blok. Mooie stofjes. En scheef...., ik zie het niet hoor.
    Groeten,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, bryke dingen pisje ek..
    (Sorry, kon het niet laten)
    Ik denk dat het inderdaad niet opvalt als je alle huizen bij elkaar hebt, veel plezier bij het volgende blok!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I think Holly Hill is wonderful and you are being too hard on yourself. It is perfect to me. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. "in bytsje bryk is in minske gelyk" ;)
    dan gooi ik er ook maar eentje tegen aan.
    Ik ben blij dat je het geheel wel leuk vindt.
    ik vind je blokje erg leuk.
    zal nu weer aan de appeltaarten, haha.
    staan bakken vol geschilde appels op me te wachten.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh oh, dit herken ik meteen.... Ik was soms ook vreselijk bezig om alles mooi recht te krijgen bij de huizen en op een of andere manier leek het scheef om te zien. Uiteindelijk in de quilt als geheel viel het helemaal niet meer op....dus gelijk heb je dat je eerst het huis bij de rest wilt bekijken.....succes met de volgende huizen!

    BeantwoordenVerwijderen