Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

zaterdag 23 april 2011

Home Sweet Home Blok 3 - 36 Oak Street

Als je op de foto klikt krijg je een vergroting.
Blok 3 van de HSH 36 Oak Street is helemaal klaar. Oftewel Huis van Eikelenstein. Wat heb ik zitten mieren met dit blok om de kleuren een beetje leuk te krijgen. Of ik vond de groenen te saai, of "te druk" of de vierkantjes hadden niet de juiste combinatie, of er was niet voldoende contrast. Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden met de blokjes aan de onderkant van het huis. Maar ik vind het goed genoeg. Ik denk dat hij "in het geheel van Home Sweet Home" erg mooi zal staan.

Op naar blok 2 --- 23Tulip Hill Drive. De bloemen van biastape lijken me erg ingewikkeld vandaar dat ik het blok heb laten liggen want dan zou Ankie het op de 2de cursusmiddag voor kunnen doen en uitleggen. Die is echter uitgesteld naar 11 mei dus wellicht start ik met blok 4 voordat blok 2 helemaal af is.

Hmmmm het lijkt op de foto net of het huis scheef staat. Nog maar even de liniaal en cm erbij houden.


3 opmerkingen:

  1. Eikelestein is leuk geworden, tja dat blok twee dat heeft bij mij ook een hele tijd gelegen. Maar is goed te doen als je van buiten naar binnen werkt en dan eerst de kleinste binnenrand vastzet!
    veel plezier groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I get this way about many of the things I do, uncertain if I really like some of the fabrics I choose. In the larger picture it always works out. I like what you've done, your work is gorgeous.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dear Kath,
    I have been looking through your blog and your house blocks are fabulous! Well done.
    And look at all your Tweet blocks. Your fabric choices are so great. Thanks so much for coming by my blog I really enjoyed seeing all your superior applique work.

    BeantwoordenVerwijderen