Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

donderdag 21 april 2011

Hoe bedoel je???

Gisteravond heb ik de doos uitgepakt met reproduktie - artdeco- achtige stofjes voor de Home Sweet Home. Want ja, onder de eikellaan moeten nog vierkantjes en de stofjes van tulip hill drive voegen zich ook niet spontaan samen.

Ik had bedacht dat het wel leuk zou zijn om een roze huis met een paars dak te doen. Maar dat ging niet helemaal zoals ik wilde. Lichtelijk gefrustreerd kijk ik naar de stofjes en vraag me af waarom het toch zo moeilijk is om de juiste combinatie te vinden voor sommige blokken. Op het moment dat ik het écht even niet meer weet komt m'n lief binnen en vraagt:

Wat ben je aan het doen???
Stofjes voor het tweede blok van de Home Sweet Home uitzoeken.
Zo te horen heb je het moeilijk
Ja want ik kan de juiste combinatie niet vinden
Oh zegt lief en kijkt eens over de bult stofjes
Heb je misschien te véél keus?
Ik kijk hem aan alsof ik het niet goed gehoord heb en om te testen of ik hem goed begrepen heb vraag ik: "hoe bedoel je?"
Nou eh, nou het is toch wel een héél érg grote bult stofjes.
Nee lief dat zie je verkeerd. Het is inderdaad een grote bult stofjes maar het kán niet té veel zijn want dan zat de perfecte combinatie er wel tussen. En die zit er niet tussen want ik mag van jou niet meer stofjes kopen!
Lief kijkt me aan alsof hij zeker weet dat ik gek geworden ben. Hij grijnst en zegt leuk geprobeerd vrouw, zoek jij maar lekker verder! Thee staat klaar in de woonkamer. Keert zich om en vertrekt.

Inmiddels is het probleem opgelost. Ik heb het idee van een paars dak laten gaan. Alle huizen krijgen een rood dak en toen zaten de stofjes zo bij elkaar.

3 opmerkingen:

  1. Is goed als je Lief komt kijken, hij geeft je gelijk de goeie inspiratie.
    Alleen de kans om stofjes te kopen is gevlogen.
    Groetjes Gré

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo te zien gaat het je wel lukken :) liggen mooie stofjes tussen .....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed plan, zelf heb ik bij de HSH toch wat te veel kleurtjes gebruikt mooie blokken opzich maar bij elkaar wat onrustig, ach heb weer wat geleerd, hihi!
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen