Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

woensdag 13 april 2011

Eureka !!!!

Gisteren een luie dag gehad, vandaag was niet veel aktiever, qua niet-quilt-achtige-dingen dan. Tenzij naar de tandarts gaan als zijnde druk geldt (grijns). Dat is in huize Horderwiek nogal een ondernemening. Moi heeft namelijk een hekel aan dat wat onze tandarts doet. Tandarts zelf is een schatje. Als moi zenuwachtig is krijgt moi last van verbaal diarree oftewel ik ga nóg meer praten dan ik gewoonlijk doe en maak on-ge-loof-lijk stomme grapjes. Waar ik dan zelf het hardst om lach, óf ze zijn gewoon écht grappig. Maar ik dwaal af .....

Op quilt-achtige-dingen-gebied heb ik vandaag m'n vrouwtje gestaan. IJverig heb ik malletjes getekend, geknipt en gestreken. De stofjes voor het Florabunda centrumblok heb ik uitgekozen en ben zeer tevreden. Nee ik ben nog steeds niet klaar met het knippen en plakken en strijken.

Gisteravond kwam ik erachter dat het laatste velletje no-melt-mylar in gebruik is genomen en ik word op z'n vroegst in mei pas weer losgelaten in een quiltwinkel waarbij mijn portemonnee enige inhoud heeft. Vrijdag komt geloof ik blok 4 van de Tweets en die zou ik graag als eerste willen maken. Dat gaat met dit ene stukje mylar wat nog over is niet lukken. Hmmmmm.... not so nice.  Maar ik heb toch die lamineermachine? Als ik nu de basket van de florabunda overtrek en lamineer, uitknip en dat als mal gebruik? Theoretisch moet dat lukken toch? Ik bedoel in die masjien wordt het ook warm toch? Ik vertrouw het toch niet helemaal en bel Klaske. Volgens haar zou het ook moeten lukken en het ergste wat kon gebeuren was dat het plastic aan je strijkijzer blijft plakken en dat je een restje stof weg kunt gooien. Juist ja. Vanavond maar even proberen. Klaske was me voor  en belde dat de lamineer-missie geslaagd was.

En inderdaad. Op standje 2 gaat het prima. Hoe vaak je het malletje kunt gebruiken weet ik niet. Dat zal proefondervindelijk getest moeten worden. De mallen voor de basket hoeven maar 1 keer gebruikt te worden dat gaat geen problemen opleveren. De no-melt-mylar kan dus nog wel eventjes wachten. Zo zie je maar weer, soms zijn oplossingen voor een probleem héél simpel.

Nee, ik ga niet naakt als Archimedes over straat lopen terwijl ik Eureka gil. Ik doe het zachtjes, met al m'n kleren aan, hier op quiltenzootjes, zodat iedereen het kan lezen. 

EUREKA!!!!!!!!

3 opmerkingen:

  1. ik had zelf ook al zoiets in mijn hoofd om de lamineer machine te gebruiken. die wordt toch ook heet
    en anders had je altijd nog een stukje bakpapier tussen het ijzer en je werkje kunnen doen. dan had je werkje alleen kunnen smelten zonder dat je ijzer versmolten zou zijn met je werk;)Maar goed, dat hoef je dus al niet meer te testen...haha.
    en wat die tandarts betreft...ik zweet peentjes als ik daar lig en krul mijn tenen nog meer dan ze gewoonlijk al zijn.dus voel met je mee.
    sucses

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg 0jklkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk jmnolllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllljjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjk -[j ol--------------l[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[=====p;............

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk niet dat het werkt als je hele kleine randjes over de malletjes heen moet strijken. Het is zo al monnikenwerk laat staan wanneer je pielt met bakpapier ertussen. Denk dat ik dan écht gillend gek zou worden hahahaha.

    Maarrrrr ik ga de tip wel meenemen voor ander strijkwerk wat ik niet helemaal vertrouw! Dank je!

    Klaske!!!! Haal die kat van je toetsenbord!!!!

    BeantwoordenVerwijderen