Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

dinsdag 22 maart 2011

Rommelpot Paradijs

VOOR
Op het prikbord van de quiltpagina stond vorige week de vraag over hoe "wij", zijnde andere quilters, onze lapjes sorteren.

Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik een enorme rommelpot ben. Ik heb de gave om van alles om me heen te verzamelen. Ik vind het  heel normaal dat ik wanneer ik op de bank zit een quiltwerk(je) bij me heb, de bijbehorende meuk in een naaidoosje waarvan de inhoud zich langzaam over de bank verspreidt. Een thermos met thee en een kopje waar uit gedronken wordt, iets lekkers, kat, hond en echtgenoot, vaak ook nog de laptop. Dit behoort tot mijn basisuitrusting, de samenstelling qua levend wild en de aanwezigheid van echtgenoot varieert. Het wordt hier ook wel "territorium-afpiesen" genoemd. In de woonkamer valt de rommelpotterij alleszins mee en beperkt het zich tot de spullen die ik écht nodig heb om me mee te vermaken en dit wordt steevast opgeruimd zodat woonkamer toonbaar blijft voor eventuele gasten.

NA
De hobbykamer is echter een heel ander verhaal. Begin dit jaar heb ik succesvol de computertafel van echtgenoot weten weg te werken en mijn werkblad is toen verlengd waardoor ik 3,5 meter werkblad tot m'n beschikking heb. Er staat ook nog een hele kast met quiltbenodigdheden zoals stofjes etc. Wel voldoende zou je denken om de boel minimaal een beetje netjes te houden. Dan heb je het mis want in de hobbykamer is het rommelpotparadijs. Het opruimen van de woonkamer bestaat namelijk niet zelden uit het op m'n bureau parkeren van het quiltwerk waar ik aan gewerkt heb. Er wordt regelmatig een doos met een lopend project uitgepakt en niet opgeruimd. Stofjes worden bij elkaar gelegd om te aaien of een ideale combinatie te zoeken voor een ander project en ga zo maar door. Bovendien, de deur kan dicht dus niemand hoeft de chaos te zien.

NA en NU
 Eens per 3 maanden wordt de kamer een grote sopbeurt gegeven. Alles gaat dan van z'n plaats. En vandaag was dat zover. Als een bezetene heb ik gisteren opgeruimd zodat m'n poetshulp zich een beetje fatsoenlijk kon voortbewegen. Zelfs de stofjes liggen netjes in de kast. Ik ga toch eens proberen dit zo te houden want het grijpt wel gemakkelijk. Ik zit te genotteren van het resultaat. Wetende dat spoedig na het plaatsen van dit berichtje de eerste meuk zich weer op het werkblad gaat verzamelen. En dat vind ik helemaal niet erg.

Het is mijn kamer, mijn rommel, mijn hobby, mijn territorium en die mag ik afpiesen zoals ik wil en de deur kan dicht!

Op naar de volgende ronde.

3 opmerkingen:

  1. :-)
    Leuk verhaal!

    Ik krijg vanavond zakelijk bezoek (ik werk als de kinderen slapen en het grappige is dat alle klanten het dan ook de normaalste zaak van de wereld vinden om 's avonds bij mij thuis opdrachten door te spreken) en sta nu echt in dubio: ga ik alle quiltspullen die op de eettafel liggen allemaal opruimen om vervolgens morgen weer te pakken of ga me er niets van aantrekken, we hebben tenslotte genoeg aan twee zitplekjes aan de tafel... een lastige keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi plekje heb je en wat knap dat je de rommelige kant alleen op je hobbyplek hebt.
    geniet lekker van het opgeruimde plekje.
    mooi lapjes heb je liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ennuuuuuuh, hoe ziet het er nu uit in je territorium ;-)))
    Komt mij helemaal niet bekend voor hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen