Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

zaterdag 1 januari 2011

Sylvia's Bridal Sampler en The Farmer's Wife

Er zijn projecten die je gemaakt moet hebben zoals een sampler. Voor mij zijn dat Sylvia's Bridal Sampler (SBS) en The Farmer's Wife (FW). Op 6 december 2010 ben ik ermee gestart.

De blokken zijn gevarieerd zowel qua techniek als moeilijkheid. Zo zal ik wel flink gaan lopen mieren met blokken als LeMoyne Star of  de Tumbling Blocks want dat soort blokken heb ik altijd (succesvol) weten te vermijden. Tot nu toe was het voor mij op een aantal ronde vormen na redelijk recht-toe-recht-aan naaiwerk.

Maar wat ik het moeilijkste vind aan deze 2 quilts zijn de stofjes. De stofjes die ik in Sylvia's Bridal Sampler en The Farmer's Wife ga verwerken zijn prachtig (zie hierboven). Mijn natuurlijke voorkeur gaat uit naar meer uitgesproken stofjes qua kleur zoals in het speldenkussen in de vorm van een bloem rechtsboven op de foto. Heldere en felle kleuren, aparte prints en dessins. Ik zie dan het eindresultaat al voor me zonder dat er ook maar een stikje gezet is. Met de stofjes voor de SBS en FW ligt dat anders. Daar zal ik iedere stofcombinatie per blok naast elkaar moeten gaan leggen en puzzelen net zolang tot ik de perfecte combinatie vind.

1 opmerking:

  1. Veel succes. Zelf vind ik dat wel leuk. Keer op keer de blokken neerleggen en bepalen wat de volgende stoffen worden.

    BeantwoordenVerwijderen