Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

zondag 2 januari 2011

SBS - Eerste 5 blokken klaar


Dat ik het erg warm kunt hebben onder een quilt is me bekend. Dat ik peentjes kon zweten van een paar stofjes op m'n werkblad was nieuw voor me.

De oranje stofjes zijn een paar van de meest uitgesproken stofjes uit de collectie voor de SBS dus die waren snel in de 2 blokken geplaatst en ook de andere stofjes voor de Amethyst en 54-40 or fight waren snel gekozen. De blauwtjes voor Album1 daar was enig schuifwerk voor nodig want ik mag natuurlijk niet in élk blok oranje gebruiken. Maar ik ben errug tevreden met het resultaat.

De maple leaf heb ik geloof ik wel 5 keer uitgehaald voordat ik de puntjes een beetje redelijk had. Grandmothers Flower Garden was een genot om te doen want ik heb wat met hexagonnetjes. Die aan elkaar zetten vind ik net mediteren. En dan als kers op de taart die bloem appliqueren op de achtergrond. Nu het spits eraf is zie ik een stuk minder op tegen het verwerken van de rest van de blokken.

Nog 135 SBS-blokken te gaan.

Amethyst
Album 1
54-40 or fight
Grandmother's Flower Garden
Maple Leaf

1 opmerking: