Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

donderdag 23 december 2010

"Liefdesdeken" eindelijk af!




Twee jaar geleden rond deze tijd ben ik begonnen met het verzamelen van de stofjes die ik in dit quilt wilde verwerken. Er moesten minimaal 1296 lichte en 1296 donkere driehoekjes gesneden worden. Daarna van de driehoekjes weer 1296 vierkantjes maken en die rangschikken in 36 blokken van elk 36 vierkantjes.


Ik heb tijdens het maken veel plezier gehad. Het heeft me letterlijk bloed, zweet en tranen gekost want regelmatig heb ik mezelf in mijn vingers geprikt en hij was zogezegd niet-te-huffen zo zwaar. Maar hij is eindelijk klaar.

En ik ben niet de enige die hier blij om is. Ook man, kattebeesten en blafbeest zijn erg blij want nu mogen ze ook gebruik maken van het quilt.

2.70 x 2.70 .... nooit weer zo'n groot quilt

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige quilt. Daar mag je erg trots op zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je, dat ben ik ook. En het is ook heel fijn te horen dat er iemand anders is die het quilt ook mooi vindt. Dank hiervoor!

    BeantwoordenVerwijderen